ФАКТОРЫ, ОПРЕДЕЛЯЮЩИЕ НЕОБХОДИМОСТЬ РЕАЛИЗАЦИИ КАТЕГОРИЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТА // .......

Ключевые слова: ассортиментная политика, категорийный менеджмент, маркетинг взаимоотношений, факторы, торговые компании, тенденции рынка.

 

В условиях быстроменяющейся рыночной ситуации, изменения покупательского по- ведения и усиливающейся борьбы торговых компаний и производителей за лояльность покупателей при реализации ассортиментной политики применения существующих инструментов традиционного маркетинга становится недостаточно. Систематизированные автором и наиболее известные в на- учной литературе методы оценки и анализа ассортиментной политики торговой компании основаны на традиционном маркетинге.

 

Keywords: assortment policy, category management, relationship marketing, factors, trading companies, market trends.

Considering a rapidly changing market situation, shifts in consumer behaviours, and the growing struggle of trading companies and manufacturers to maintain customer loyalty, traditional marketing tools become insufficient. The best known methods fore valuating and analysing assortment policies of trading companies, presented in scientific literature and systemised by the author, are based on traditional marketing. In the present context, the article offers to use category management as a tool for the companies’ assortment policy implementation by combining traditional and relationship marketing mechanisms. As a tool for the companies’ assortment policy, category management aims to maximise the satisfaction of customer needs in the long term and increase shoppers’ loyalty in relation to both the trading company and its partners.

Оригинал статьи »

Скачать